hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > خراسان شمالی| رؤیای ناتمام خرید خانه در بجنورد

خراسان شمالی| رؤیای ناتمام خرید خانه در بجنورد

تا چند وقت پیش هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که قیمت یک متر خانه در بعضی نقاط بجنورد به 20 میلیون تومان برسد اما در سایه اهمال و بی‌توجهی این حقیقت تلخ اتفاق استفاده است. 

به گزارش تسنیم، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در بجنورد هرچه به سمت مرکز و بالای شهر می‌رویم قیمت‌ها نجومی‌تر می‌شوند. بر این اساس قیمت‌هایی که یکی از املاک مطرح سطح شهر به ما داد قیمت منزل در حاشیه خیابان نادر متری بین 14 تا 19 میلیون تومان. حاشیه خیابان قیام از 5/8 تا 12 میلیون تومان. خیابان فردوسی 14 تا 20 میلیون تومان و همچنین خیابان جمهوری از 12 تا 15 میلیون تومان است. کارشناسان معتقدند افزایش قیمت مصالح ساختمانی در یک سال و نیم گذشته، چشم‌انداز تورمی در بازار مصالح، افزایش هزینه عوارض ساختمانی، امتناع برخی سازندگان از ارائه واحدهای کلید نخورده و رکود ساخت‌وساز در فاصله سال‌های 1392 تا 1397 در جهش قیمت مسکن مؤثر بوده است؛ اما طی چند ماه اخیر دوباره شاهد رشد افسارگسیخته و بدون مبنای قیمت مسکن و اجاره‌بها در کشور و به طبع آن در شهرستان بجنورد بوده‌ایم که نشان از نبود سازوکاری مدون و حساب‌شده در این حوزه است. این در حالی است که حتی در جلسات شورای توسعه، اقتصاد مقاومتی و به‌ویژه در صحبت‌های استاندار خراسان شمالی که این روزها بازار ضرب‌الاجل‌هایش داغ است کمترین توجه‌ها نیز به این مسئله مهم نمی‌شود.

مالکان و کمبود خانه عامل اصلی گرانی مسکن در خراسان شمالی است

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان شمالی با اشاره به کمبود مسکن در خراسان شمالی گفت: عدم مطابقت عرضه و تقاضای مسکن دست مالکان را برای افزایش قیمت باز گذاشته است. جلیل محمد زاده کمبود ساخت‌وسازها را عامل گرانی مسکن در بجنورد و دیگر شهرستان‌های خراسان شمالی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر استان با مشکل عدم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت و معدن مواجه است. حوزه مسکن نیز از این امر مستثنا نبوده و عدم سرمایه‌گذاری در این بخش منجر به کاهش ساخت‌وسازها و نهایتاً عدم مطابقت عرضه و تقاضا شده است. او در خصوص نقش دستگاه‌های متولی مسکن نظیر مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری در کاهش قیمت‌ها افزود: دستگاه‌های متولی می‌توانند با واگذاری زمین‌های بافت فرسوده به انبوه‌سازان و انجام توافقات، قیمت تمام‌شده ساخت را کاهش دهند. این موارد می‌تواند تا حد زیادی قیمت بالای مسکن را کنترل و کاهش دهد. رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم جانمایی درست و دور از محدوده شهر بودن مسکن مهر نتوانست آن‌طور که بایدوشاید تأثیر خود را بر قیمت مسکن بگذارد. محمد زاده با تأکید بر اینکه حق کارشناسی قیمت مسکن است از مشاورین املاک صلب شده است گفت: متأسفانه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن این است که مالکان خود قیمت را ارائه می‌دهند و این باعث شده تا بدون هیچ چارچوبی قیمت مسکن خود را افزایش دهند. او تشکیل کارگروهی با حضور دستگاه‌های متولی مسکن حلال مشکل گرانی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت دانست و عنوان داشت: تبدیل شهر به دسته‌های کوچک و قیمت‌گذاری بر اساس ارزش واقعی مناطق می‌تواند دست مالکان را کوتاه کرده و باعرضه قیمت واقعی ملک به خریداران در کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار باشد.

قیمت مسکن و اجاره‌بها در خراسان شمالی سرسام‌آور است 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز به موضوع گرانی قیمت مسکن و اجاره‌بها در بجنورد واکنش نشان داد و اظهار داشت: قیمت مسکن و اجاره‌بها در خراسان شمالی سرسام‌آور است و این زندگی را برای مردم استان و بالأخص بجنورد سخت کرده است. او خطاب به رئیس‌جمهور و دولتمردان افزود: دولت برای حل این مشکل مردم فکر ویژه‌ای باشد. امام‌جمعه شهرستان بجنورد تصریح کرد: متأسفانه قیمت مسکن در بجنورد حتی با تهران نیز برابری می‌کند که این اصلا خبر خوبی نیست. استاندار خراسان شمالی نیز اخیرا بعد از تذکرات و مشکلات به وجود آمده در حوزه مسکن دستوری را به سازمان مسکن و شهرسازی در خصوص طرح و برنامه‌ریزی ایجاد واحدهای مسکونی جدید با تعداد زیاد برای مردم شهرستان بجنورد و دیگر شهرها صادر کرده که امیدواریم هرچه زودتر به وقوع بپیوندد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد